Kvalitets- och miljöpolicy

På Service Styrkan är vår Kvalitets- och miljöpolicy grundläggande för allt vi gör. Vi strävar efter att alltid leverera högkvalitativa tjänster som möter våra kunders förväntningar. Vårt fokus ligger på kontinuerlig förbättring och en lösningsorienterad arbetsmetod för att säkerställa effektivitet och nöjda kunder.

Samtidigt är vi engagerade i att minska vår miljöpåverkan och arbeta hållbart. Genom att ständigt utvärdera och förbättra våra processer, följer vi vår Kvalitets- och miljöpolicy för att bidra till en mer hållbar framtid och hålla oss till de bästa miljöstandarderna.

Kvalitetspolicy

Vårt kvalitetsbegrepp
Service Styrkans övergripande mål är att motsvara våra kunders förväntningar på företaget som en pålitlig leverantör med ett brett och växande serviceutbud.

Som ett led i att realisera vår kvalitetspolicy har Service Styrkan ett dokumenterat kvalitetsledningssystem enligt ISO 9001:2000.

Service Styrkans kvalitetsmål:

  • Vi är ett serviceföretag som sätter kunden i centrum avseende förtroende, tillgänglighet, bemötande och uppträdande
  • Vi ska tillsammans med våra kunder planera för att på bästa sätt uppnå önskad standard så kostnadseffektivt som möjligt
  • Vi ska hålla det vi lovat och alltid dokumentera om vårt åtagande
  • Vi ska regelbundet genom våra medarbetare utföra egenkontroller och kvalitetsbedömningar för att säkerställa att rätt kvalitetsnivå uppnås
  • Vi ska vara lyhörda på våra kunders krav och kunna föreslå förbättringar och förändringar
  • Vi ska vara rådgivande för att förhindra onödigt slitage på olika material hos våra kunder
  • Vi ska se till att våra medarbetare känner engagemang i och stolthet över företaget genom delaktighet, kompetens och ansvarstagande
  • Vi ska vid introduktion av nyanställda medarbetare informera om företagets kvalitetspolicy samt därefter kontinuerligt informera om förändringar
  • Vi ska hantera eventuella reklamationer direkt

Kvalitetsarbetet ska aldrig betraktas som färdigarbetat därför ska vi fortlöpande tillsammans med kunder, medarbetare och leverantörer verka för att ständigt förbättra vårt kvalitetsarbete.

Kvalitetsarbetet är också en viktig del av Service Styrkans miljöarbete.

Miljöpolicy

Miljöhänsyn – en del av kvalitetsbegreppet!
Service Styrkan ser miljöhänsyn som en del av kvalitetsbegreppet och vi är övertygade om att ett aktivt miljöarbete stärker vårt anseende både hos kunder och medarbetare. Därför ska vi sträva efter att utföra vårt arbete med minsta möjliga miljöpåverkan.

Som ett led i att realisera vår miljöpolicy har Service Styrkan ett dokumenterat miljöledningssystem enligt ISO 14001:2004.

Service Styrkans miljömål:

  • Vi ska vara informerade om lagar och förordningar som berör vår verksamhet
  • Vi ska vid inköp prioritera produkter med minsta möjliga miljöpåverkan samt om möjligt även närproducerade
  • Vi ska prioritera arbetsmetoder med minsta möjliga miljöpåverkan
  • Vi ska sträva efter minskad förbrukning av engångsmaterial samt genom ökad återanvändning
  • Vi ska sortera allt återvinningsbart material och tillse att återvunnet material tas om hand på ett miljöriktigt sätt
  • Vi ska sträva efter att företagets bilar klassas i miljöklass 1, personal som kör företagets bilar ska informeras om att mjukt körsätt minskar föroreningarna
  • Vi ska vid introduktion av nyanställda medarbetare informera om företagets miljöpolicy samt därefter kontinuerligt informera om miljöfrågor
  • Vi ska arbeta aktivt för minskad förbrukning av vatten och energi
  • Vi ska i samarbete med våra kunder verka för miljöförbättringar

Miljöarbetet ska aldrig betraktas som färdigarbetat därför ska vi fortlöpande tillsammans med kunder, medarbetare och leverantörer verka för att införa miljöförbättringar.

Miljöarbetet är också en viktig del av Service Styrkans kvalitetsarbete.